Vårda dina leads med nya utskick på en gång

Vill du ha hjälp att sälja bättre på nätet?

Vårda dina leads

Vårda dina leads med nya utskick nu

Det är viktigt att fortsätta bearbeta potentiella kunder, vilket är vad lead nurturing handlar om. Därför ska du börja skicka e-post till dina kontakter på en gång och se till att relationen växer sig starkare.

Artikeln publicerades på EDM-designers blogg och det här är en kortare sammanfattning på svenska:

För det första är lead nurturing-utskick, alltså e-postutskick som följer upp ett visat intresse, nästan tre gånger så effektiva som andra e-postutskick.

Genom att ha en segmenterad lista går det att skicka betydligt mer relevanta utskick, som inte handlar om priser och specifikationer, utan hellre utbildar prenumeranterna och beskriver nyttan med era produkter och tjänster.

Enligt en rapport är faktiskt ett av fyra lead redo att handla bara ni skickar rätt erbjudande! Däremot är det väldigt viktigt att arbeta hårt för att verkligen ta fram relavanta och intressanta utskick. Ju bättre segmenteringen är, ju bättre går det att göra smala utskick som verkligen talar till mottagarna.

Genom att vara specifik och bara behandla ett ämne i varje utskick kan man matcha det med den data som finns tillgänglig om prenumeranterna på listan. Var inte för säljig. Se till att ha en Call-to-action, men gör det på ett mjukt sätt.  Försök också att nå dina potentiella kunder i flera kanaler än bara genom e-postutskick för att stärka relationen.

Var inte rädd för att någon kommer att avregistrera sig. Det viktiga är att rätt personer är prenumeranter och rensa bort dom som ändå inte är intresserade.

Använd personlig information du har om prenumeranterna med omsorg och se till att det även gagnar mottagaren.

Läs gärna hela originalartikeln här. EDM-designers nyhetsbrev  är värt att prenumerera på med artiklar från bloggen. Dom har en av branschens bästa bloggar, med korta, kärnfulla och matnyttiga inlägg.

Om författaren Torbjörn Sandblad

"Jag lever digital kundkommunikation varje dag med en passion för att hitta rätt vägar för rätt budskap. I kombination med min bakgrund som företagsekonom och ett flertal år som säljare ute på fältet ser jag hur den digitala marknadsföringen både kan ge fantastiska data och samarbeta med det personliga mötet för att förbättra försäljningen och nå affärsmålen. Alla mina blogginlägg har som syfte att ge en ny idé eller insikt för hur ni kan bli ännu bättre på att nå ut till era kunder i digitala kanaler."

följ mig på: