Trender är coola, men gör dom här 5 sakerna först

Vill du ha hjälp att sälja bättre på nätet?

Träd med starka rötter

Trender är coolt, men gör dom här 5 sakerna först

Det är ingen mening med att springa efter dom senaste trenderna inom e-postmarknadsföring innan grunden är gjuten och stadig.

Scott Hardigree skriver argt och underhållande på Email Critic om ny häftig måste-teknologi som löpande trillar ned i hans inkorg. Detta trots att allt för många e-postmarknadsförare inte har fått grundelementen på plats. Här kommer en kort sammanfattning:

Visst är det fräckt med wearables som Apple Watch. Men häftiga prylar eller nya sätt att använda video borde prioriteras ned innan det mer grundläggande jobbet med att anpassa e-posten för en smartphone är gjort.

Scott Hardigree plockar fem saker från en artikel av Chad White som alltför många inte gör ordentligt:

  1. Skicka välkomstmejl.
  2. Skicka välkomstserier.
  3. Använda automattriggade utskick.
  4. Mobilanpassa e-posten.
  5. Arbeta med prenumeranternas tillåtelse (permission) och engagemang.

Många stora företag slarvar med en eller ett par punkter från listan, även om det naturligtvis finns många som förtjänar att kunna grotta ned sig i trender redo att utveckla sin marknadsföring.

Läs hela originalartikeln Email Marketing: Master Basics Before Bodacious, Please!.

Foto: Firm Foundation, Son of Groucho, CC BY 2.0

Om författaren Torbjörn Sandblad

"Jag lever digital kundkommunikation varje dag med en passion för att hitta rätt vägar för rätt budskap. I kombination med min bakgrund som företagsekonom och ett flertal år som säljare ute på fältet ser jag hur den digitala marknadsföringen både kan ge fantastiska data och samarbeta med det personliga mötet för att förbättra försäljningen och nå affärsmålen. Alla mina blogginlägg har som syfte att ge en ny idé eller insikt för hur ni kan bli ännu bättre på att nå ut till era kunder i digitala kanaler."

följ mig på:

Lämna en kommentar