Reaktion på Facebooks reaktionsknappar

Vill du ha hjälp att sälja bättre på nätet?

Facebooks reaktionsknappar

Reaktion på reaktionsknappar

Ska man blogga om digital kommunikation så är ju ämnet ovanligt svårt att undvika en dag som idag. Världen har fått fem nya knappar för att förhålla sig till den.

Facebook har äntligen lanserat ett par extra små ikoner för att komplettera gillaknappen. Det har varit på gång rätt länge och dom har körts på test runtom i världen. Men nu är det globalt och för alla.

Vad kallar vi dom då? Facebook kallar dom för reactions. Vi får väl se om dom kommer att kallas “reaktionsknappar” i folkmun, men det är i alla fall vad vi har att utgå från just nu.

Att det här inte sker lite på känn från Facebooks sida och att dom tänkt ganska många varv innan reaktionsknapparna släpptes kan vi nog vara säkra på. Att Facebook lyckas med rätt mycket av det dom gör vet vi också.

Vad det innebär för våra möjligheter att kommunicera på nätet och för företag att föra en dialog med sina kunder och för Facebooks ambition att ta över internet lär vi återkomma till framöver.

Om författaren Torbjörn Sandblad

"Jag lever digital kundkommunikation varje dag med en passion för att hitta rätt vägar för rätt budskap. I kombination med min bakgrund som företagsekonom och ett flertal år som säljare ute på fältet ser jag hur den digitala marknadsföringen både kan ge fantastiska data och samarbeta med det personliga mötet för att förbättra försäljningen och nå affärsmålen. Alla mina blogginlägg har som syfte att ge en ny idé eller insikt för hur ni kan bli ännu bättre på att nå ut till era kunder i digitala kanaler."

följ mig på:

Lämna en kommentar