Ny energi till e-postmarknadsföringen med tre artiklar

Vill du ha hjälp att sälja bättre på nätet?

Ny energi till e-posten med tre artiklar

Här kommer tre artiklar för att ge ny energi till din e-postmarknadsföring inför 2016. Testa lite nya grepp och bli övertygad om att e-posten faktiskt är minst lika aktuell som någonsin och en viktig kanal för att nå ut till dina kunder.

Artiklarna är på engelska eftersom det tyvärr är ganska ont om bra artiklar på svenska i ämnet.

Tips för ämnesraden du inte har hört förut

Tips och råd för att skriva en riktigt bra ämnesrad finns det gott om. Här kommer ett par till. Även om inte alla är så nya som rubriken vill få oss att tro så är det bra att få in lite ny inspiration för hur man kan locka till läsning och förbättra öppningsgraden.

En artikel från Email Monks.

70 fakta om e-postmarknadsföring alla marknadsförare bör känna till

En gedigen samling fakta för den som verkligen vill ha vatten på sin kvarn och känna att e-posten i allra högsta grad är värd att satsa tid och resurser på. Alla korta fakta länkar även vidare till mer läsning.

Ett mycket litet urval från statistiken:

  • E-posten 40 gånger mer effektiv för att få nya prenumeranter än Facebook och Twitter.
  • 53 procent av all e-post öppnas i mobilen, men bara 1 av 3 klick sker på mobilen.
  • Anställda ägnar 13 arbetstimmar i veckan åt sin inkorg.

En artikel från Campaign Monitor.

Hur du du ska använda kuraterat innehåll

Istället för att svettas med att skriva allt innehåll själv är kuraterat innehåll, alltså att vidarebefordra det andra gjort med en egen kommentar, ett bra komplement.

Det finns däremot olika sätt att göra det på och den här artikeln kan ge nya idéer som underlättar arbetet med ditt nyhetsbrev och även höja kvaliteten på det.

En artikeln från AWeber.

Om författaren Torbjörn Sandblad

"Jag lever digital kundkommunikation varje dag med en passion för att hitta rätt vägar för rätt budskap. I kombination med min bakgrund som företagsekonom och ett flertal år som säljare ute på fältet ser jag hur den digitala marknadsföringen både kan ge fantastiska data och samarbeta med det personliga mötet för att förbättra försäljningen och nå affärsmålen. Alla mina blogginlägg har som syfte att ge en ny idé eller insikt för hur ni kan bli ännu bättre på att nå ut till era kunder i digitala kanaler."

följ mig på: