Här kommer tre artiklar för att ge ny energi till din e-postmarknadsföring inför 2016. Testa lite nya grepp och bli övertygad om att e-posten faktiskt är minst lika aktuell som någonsin och en viktig kanal för att nå ut till dina kunder.
Artiklarna är på engelska eftersom det tyvärr är ganska ont om bra artiklar på svenska i ämnet.
Tips och råd för att skriva en riktigt bra ämnesrad finns det gott om. Här kommer ett par till. Även om inte alla är så nya som rubriken vill få oss att tro så är det bra att få in lite ny inspiration för hur man kan locka till läsning och förbättra öppningsgraden.
En gedigen samling fakta för den som verkligen vill ha vatten på sin kvarn och känna att e-posten i allra högsta grad är värd att satsa tid och resurser på. Alla korta fakta länkar även vidare till mer läsning.
Ett mycket litet urval från statistiken:
En artikel från Campaign Monitor.
Istället för att svettas med att skriva allt innehåll själv är kuraterat innehåll, alltså att vidarebefordra det andra gjort med en egen kommentar, ett bra komplement.
Det finns däremot olika sätt att göra det på och den här artikeln kan ge nya idéer som underlättar arbetet med ditt nyhetsbrev och även höja kvaliteten på det.
"Jag lever digital kundkommunikation varje dag med en passion för att hitta rätt vägar för rätt budskap. I kombination med min bakgrund som företagsekonom och ett flertal år som säljare ute på fältet ser jag hur den digitala marknadsföringen både kan ge fantastiska data och samarbeta med det personliga mötet för att förbättra försäljningen och nå affärsmålen. Alla mina blogginlägg har som syfte att ge en ny idé eller insikt för hur ni kan bli ännu bättre på att nå ut till era kunder i digitala kanaler."
18 saker du måste veta om annonsering på Facebook
Hur mäter man effekten av SEO-arbetet?
Mer trafik med Google Search Console: Hitta “felaktiga” sökningar
Mäta resultat från inlägg som inte säljer något?
Yoast SEO läsbarhetsanalys – hur funkar den?
Tungt gravitationsinnehåll får kunden i omloppsbana
Vad ska du titta på i Google Analytics: Expertens 4 rapporter
6 tips: Att undvika idétorka och skapa bra innehåll