Det förmodligen mest effektiva sättet att maximera din multitasking på är att lyssna på poddar. Genom att alltid ha ett bra program att lyssna på kan du lära dig massor utan att egentligen avsätta en enda minut eftersom du kan lyssna medan du sitter på bussen, går en promenad eller dammsuger.
Jag hörde någonstans att vi numera har 31 timmar per dygn i snitt eftersom vi gör flera saker på en gång. Med ännu mer medveten multitasking går det alltså att förlänga dygnet och samtidigt faktiskt ha det kul på vägen.
Eftersom marknadsförare av förklarliga skäl är rätt bra på att marknadsföra sig och kommunikatörer är rätt bra på att kommunicera finns det många riktigt bra poddar för den som vill lära sig mer.
Lyssnar du inte på poddar just nu så behöver du en app. Dom flesta finns i iTunes för iPhoneanvändare. För Android är till exempel Pocket Casts bra och kostar ett par tior i Google Play. Sen är det bara att söka upp dom program du vill börja lyssna på och ladda ned.
Fyra poddar att börja lyssna på rekommenderar jag Kntnt Radio med bra intervjuer kring ämnet Content Marketing och Social by Default diskuterar och går igenom nyheter kring social medier på svenska. Duct Tape Marketing (på engelska) är en väldigt varierande pod med intervjuer som tar upp olika vinklar på marknadsföring. Och min favorit This Old Marketing med Joe Pulizzi och Robert Rose. Exakt samma upplägg varje gång, inga intervjuer och diskussioner kring nyheter och artiklar i branschen. Man vet vad man får och blir aldrig besviken.
På fredag ger jag ett tips på ett verktyg för att komma igång och producera eget ljud.
Foto: Jeremy Blum, Impressive Multitasking, CC BY-SA 2.0
"Jag lever digital kundkommunikation varje dag med en passion för att hitta rätt vägar för rätt budskap. I kombination med min bakgrund som företagsekonom och ett flertal år som säljare ute på fältet ser jag hur den digitala marknadsföringen både kan ge fantastiska data och samarbeta med det personliga mötet för att förbättra försäljningen och nå affärsmålen. Alla mina blogginlägg har som syfte att ge en ny idé eller insikt för hur ni kan bli ännu bättre på att nå ut till era kunder i digitala kanaler."
18 saker du måste veta om annonsering på Facebook
Hur mäter man effekten av SEO-arbetet?
Mer trafik med Google Search Console: Hitta “felaktiga” sökningar
Mäta resultat från inlägg som inte säljer något?
Yoast SEO läsbarhetsanalys – hur funkar den?
Tungt gravitationsinnehåll får kunden i omloppsbana
Vad ska du titta på i Google Analytics: Expertens 4 rapporter
6 tips: Att undvika idétorka och skapa bra innehåll