75 biljoner mejl och andra nyttiga fakta

Vill du ha hjälp att sälja bättre på nätet?

Tangentbord med en grön statistikknapp

75 biljoner mejl och andra nyttiga fakta

Ditt utskick konkurrerar med 205 miljarder andra mejl som skickas varje dag. Tar man det gånger 365 dagar blir den årliga skörden e-brev som skickas i världen makalösa 75 biljoner (75 000 000 000 000).

Detta och 8 andra fakta om e-post från sommaren listar Emma i en artikel på sin blogg. Där finns också alla källor till dom fakta som nämns.

Visste du att…

….enbart med ämnesraden som grund kan 69 procent av alla användare tänka sig att rapportera ett utskick som spam.

….3 av 4 seniora marknadsförare ser e-posten som en viktig kärna i sina affärer.

…4 av 5 läser e-post i mobilen. (Vilket inte är det samma som att 80 procent av all e-post läses i mobilen.)

…av 3 e-postanvändare vill 2 ha mest bilder i utskicken och 1 vill ha mest text.

…enligt marknadsförare som riktar sig mot företagskunder ser majoriteten e-posten som deras mest effektiva kanal.

…e-post som har en enda Call-to-Action har en mycket högre klickfrekvens och ger betydlig mer försäljning än mejl med flera CTA.

…att landningssidor med två uppgiftsfält har en högre konverteringsgrad än dom med bara ett fält.

…genom att lägga till skägg på sina modeller på produktsidorna ökade företaget Fuelzee storleken på varukorgarna på sin webbshop med hälften.

Vill du ha fler fakta så bjuder Emma på snygg infografik med 18 fakta att känna till, älska och citera på fester som kan laddas ner här.

Foto: Stats, Got Credit, CC BY 2.0

Om författaren Torbjörn Sandblad

"Jag lever digital kundkommunikation varje dag med en passion för att hitta rätt vägar för rätt budskap. I kombination med min bakgrund som företagsekonom och ett flertal år som säljare ute på fältet ser jag hur den digitala marknadsföringen både kan ge fantastiska data och samarbeta med det personliga mötet för att förbättra försäljningen och nå affärsmålen. Alla mina blogginlägg har som syfte att ge en ny idé eller insikt för hur ni kan bli ännu bättre på att nå ut till era kunder i digitala kanaler."

följ mig på: